Tuesday 30 April 2013

Dugaan Kami

Salam... Dah lama tak menulis kat sini... Sebab terlalu busy dengan kerja dan macam-macam yang berlaku.

Aku nak share sesuatu tentang apa yang berlaku lately dengan kawan2 aku di alam maya, walaupun jarang jumpa bersemuka...tentang dugaan kami.. Ingat kan cerita kami bawak Falah ke Klinik Pertuturan..Masa tu aku tergerak nak mintak diorang check telinga dia di bahagian Audiologi. Kebetulan Audiologi punya klinik mmg sebelah saje.

Dan keputusannya memang meruntun jiwa aku. Normal pendengaran 25dB da dengar. Tapi Falah hanya dengar 70 dB dan ke atas. Menangis dalam hati dan boleh dikatakan hampir setiap kali teringat je akan menangis....

Dia da dpt pun kad OKU dia, cuma aku x simpan pun. Husband yg simpan... sebab nanti kalau setiap kali nampak mesti aku menangis.
 Sekarang ni kami tengah tunggu bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk hearing aid dia. Harganya dalam 6K untuk dua2 belah telinga. Kami bukannya berkira, cuma mereka kata benda ni kalau jatuh atau kena air mudah rosak, Falah pulak tengah lasak..dan kami bukan sekaya itu bila rosak, esok boleh beli lain.
Cuma mintak bantuan ni memang lambat prosesnya. 


Kalau budak lain sebaya dia (4 thn ++) mungkin da pandai cakap 100 ribu patah perkataan, Falah x sampai 10 pun. itu pun tak betul dia sebut. 

Setelah berbincang dengan husband dan parents, aku rasa nak berhenti /cuti setahun dr bekerja dan focus pada Falah. Sebab skrg ni pun kerja da tak berapa focus... Serius... Sekolah khas ada di Kg Pandan, dan nasib baikla emak ada rumah sewa di sana. 

Hari2 aku akan hantar dan jemput dia ke sekolah khas tu, balik tu train dia lagi... Sebab Feb tahun depan dia da 5 tahun... Keputusan ni mmg berat, sebab kalau husband kerja sorang, expenses yg selama ni kami sama2 byr tu mmg da x boleh nak cover la. 

Rumah kami ni mungkin terpaksa disewakan atau jual je terus. Entah, belum fikir lagi. Sedihnya hanya Allah yang tahu, tapi aku tetap redho dan percaya semua ni ada hikmahnya.


2 comments:

  1. Salam Kak Long.. akk tak pandai dan mampu nk bg nasihat. Berat mata memandang..berat lg bahu yg memikul.. Kalau nk berbual share apa2 just fb msg.. Akk bg no hp.. Kuatkan semangatmu...

    ReplyDelete
  2. assalam kak long.. ak mmg terkejut.. pattla slamani ko diam je.. mungkin Allah gerakkan hati ak utk hubungi ko..rupanya ko ada beban yg sgt hebat.. ak harap ko tabah...

    duniafaisza.blogspot.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...