Saturday 14 April 2012

New Ride


Last Friday kami dapat kenderaan baru ke office baru (Compnay aku pindah, bukan aku tukar kerja). Lama okkk buat kajian samada beli motor ni berbaloi ke tak, since nak kena bayar installment tetiap bulan. Kira punya kira, aku pun bersetuju untuk beli motor ni disebabkan beberapa perkara.

1. Toll aku naik kereta sehari ulang alik + parking =RM15++ sehari (naik motor x yah bayar tol n parking) ;p

2. Motor hubby sekarang body dia dah teruk, da tukar macam2 masih vibrate menyebabkan sekakitan punggung. Haha. Tapi motor dia still x jual untuk gi kedai atau pergi jalan dekat2. 


Ni la motornya. Kawasaki Ninja 250 SE. 


Husband aku teringin nak beli yang 600 cc punya. Aku tak setuju sebab motor tu lebih mahal, lagipun nak pergi balik kerja je, x perlu membazir. Kalau nak beli yang 600 cc kena tukar lesen lagi la, macam-macam sangat. Nanti sibuk la dia nak gi konvoi la ape la. Sorrryyyyyy. Dah tua nnt nak gi konvoi pegi la. I dont mind.... Anak tengah kecik ni duduk rumah sudah. 


Handsome tak? 


Serius baju ni panas tapi bila da kena angin mcm ok la pulak. Baju ni gedabak sebab dalam tu dah ada sekali baju hujan. Laki aku insist aku pakai full face helmet, dia kata lebih selamat. Dia tu boleh pulak tak nak pakai, sebab dia pakai je nak muntah. Pelik aku. Hihi. 


Rider perempuan tenonet. 

2 comments:

  1. Madam...bagi pinjam moto boleh? hehe

    ReplyDelete
  2. Jazz, boleh jeee... ;p nnt saya nak terjah blog awak la.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...