Friday 28 September 2012

Our home

Ya, aku sangat bersyukur dengan apa yang Allah beri padaku selama ni. Aku pernah tak cite pasal rumah yang kami beli? Sejak beli, aku mendapat dua komen yang rumah kami ni kecik dan tak berbaloi dengan harga yang dibayar. Sedih jugak ni. (T_T)

Aku tak pernah rasa menyesal beli rumah ni, walaupun dia kecik. Entahla, maybe sebab aku memang sayang area Serdang ni dan dekat dengan rumah mak kot. Lagipun ini je yang kami mampu kan.. hehehe.

Kalau pernah nampak bangunan Minlon dari highway, haa kat situla are rumah aku. Nampak je benda ni, masuk masuk. 



Lalu guard house ni pelawat kena soal jawab sikit kot.

Rumah kami berkonsep townhouse. Bermakna dari jauh orang nampak mcm rumah dua tingkat, padahal rumah kami yang tanda bulat tu je.(setingkat je).

Yang tanda anak panah tu jiran atas punya pintu dan balcony. Pintu dia bukak je terus tangga. Oleh itu, kami kira kongsi tanah la macam tu. Boleh bayangkan tak?

Inilah ruang tamu kami. Sebelah kerusi putih tu muat-muat utk bukak pintu.

Porch yang muat park sebijik kereta lebarnya. Model tengah bergaya. 


Area dining + dapur. Warna putih hujung sekali tu mesin basuh. Kami takde tempat laundry khas ye. Harap maklum. 

Ni la kitchen saya yang tak berapa luastapi saya boleh je adapt untuk memasak, walaupun weekend je berasap. wakaka.


Bilik utama. Memang diakui tak besar macam master bedroom rumah lain. 


Ni bilik kedua. Bersepah pulak.

Pintu kecik tu adalah stor simpan barang2 yang aku pun tak tahu apa dalam tu. 


Dekat area dining tadi. Meja ni abah aku yang bagi. aku siap ingat meja ni tak muat nak masuk lagi. 


Kesimpulannya rumah ni ada 3 bilik, bilik last tu jadi store barang2 besar. Dan kesimpulannya ia adalah seperti apartment tapi landed (atas tanah). Doakanla satu hari nanti kami dapat beli rumah yang besar gedabak pastu aku tak nak kemas. Malas. 

Emo kannnn. 


Okeyla, habis sudah mood rajin. 

4 comments:

  1. dekat atas mines tu ada rumah macam ni.. buleh bayangkan la.. dduk bandar kire okay la rumah gini..

    ReplyDelete
  2. yg penting kaklong da ada umah sendiri, besnyeee ;)

    ReplyDelete
  3. Jgn sedih2 kak long... yg penting itu rumah kamu sendiri.. pedulilah komen2 org itu.. bkn diaorg yg bayor pun tetiap bulan.. insha allah pasti ada rezeki anak2 kak long dapat duduk rumah besar akan datang.. aminnnnn!

    ReplyDelete
  4. cik cip puding: hehehe... kat bandar rumah besar mahal sangat la, tengok harga je boleh pengsan


    dd dudu: alhamdulillah, cuma sedih je bile komen2 tu dicakap dengan nada yg annoying... =)


    along munie: betul tu... doakan kami ye kak!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...