Saturday 6 October 2012

Nursery dan Random


Assalammualaikum... 


Harini rajin pulak nak update blog kan. Ala yang baca pun kawan2, so bole cerita benda  personal..
 
Alkisahnya start Oct kami dah hantar Falah ke nursery. Sebab rasanya dah masa dia bercampur dengan kawan2, dia kan tak pandai bercakap lagi...cuma beberapa perkataan je kan.. lagipun ramai yg suggest mcm tu..

Malam sebelum hantar Falah tu aku siap2 kemas beg dia, dia tengokk je aku buat ape. aku cakap "Falah nanti nak gi sekolah, jangan nangis tau.. belajar pandai2 okey?"

Pagi tu dia masa hantar ke nursery Falah nangis kuat2. Maisarah rilekkk je tengok Abang dia pegi sekolah. Tapi tiba-tiba aku ni pulak yang nangis dalam kereta, sampaila ke ofis husband aku hantar. Berjurai-jurai. Poyo kann.. Entah kenapa sedih sangat. Itu pun nasib baik ada isteri kepada kawan husband kerja Nursery tu... Dia pun baik sangat...kalau tak, lagi la risau. 

Hari ni dah hari ke 3 Falah demam. Tapi sekali dengan muntah2 yg maha banyak kali... minum air kosong pun muntah. kawan2 aku cakap dia stress sebab tak biasa gi nursery. Tapi lama2 dia akan adapt. Kena jugak hantar ke nursery macam biasa untuk kebaikan dia.

Dah tido lepas muntah. 


Lemah je dia sebab masuk makanan muntah balik... Kesian tengok dia...Anyway Khamis akan datang Falah akan pergi ke Klinik pertuturan dekat area Titiwangsa sana... Doakan ye... Ni kena pergi setiap Khamis nii...

Lepas tu rasa nak lipat baju, sempat kumpul balik duit raya anak2 nak suruh hubby ku itu masukkan dalam bank. Simpan dalam rumah pun bahaya sekarang ni. Terima kasih daun keladi kepada yang bagi duit raya padan Falah dan Maisarah =)

Alhamdulillah.. sikit2 lama jadi bukit

Oh ye, bulan ni terkejut sebab tak perlu bayar bil elektrik, tak sampai RM 20. Pelik jugak walaupun sebelum ni memang tak sampai rm50, bukankah tarif dah naik? Eh dah murah pun bising kan, kekeke..

Suami aku ni penjimat jugak, dia selalu tutupkan lampu kalau aku lupa. aku pulak jenis tak suka sangat pakai air-cond walaupun dapat free masa beli rumah ni. Mak aku kata kalau jarang guna, akan cepat rosak. Betul kah?

Air cond yang berkhidmat masa cuaca sangat panas je.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...